 |
Історія
Полтавський базовий медичний фаховий коледж – один із найстаріших навчальних закладів м. Полтави. Його історія розпочалася 26 грудня 1871 року… За ініціативою Полтавського губернського земства при земській лікарні була відкрита чоловіча фельдшерська школа. Вона була розрахована на 15 учнів. До неї приймалися хлопчики віком 14-16 років зі знаннями в межах початкової школи. Термін навчання був чотирьохрічний. Потреби повсякденного життя вимагали збільшення кількості кваліфікованих фельдшерів, тому Полтавське земство з 1897 року збільшує набір школи до 150 осіб. |
На початку XX ст. удосконалюються програми: скорочується загальноосвітній цикл та більше уваги звертається на вивчення спеціальних дисциплін. Вводяться конкурсні іспити.
Роль Полтавської фельдшерської школи в забезпеченні Полтавської губернії кадрами була надзвичайно велика, адже в повітах гостро відчувалася нестача фельдшерів. З 1897 до 1911 року школою було підготовлено 566 фельдшерів, тобто в середньому 22 фахівця за рік.
Після 1918 року школа з фельдшерської стала фельдшерсько-акушерською. Було збудовано новий навчальний корпус і гуртожиток. Очолював школу в той час Кулик І.Д.
|
 |
 |
У 1937 році в школі навчалося 577 учнів, а випуск склав – 178 фельдшерів, акушерок, медичних сестер. У 1939 році тут навчалося 499 учнів на 4 відділеннях: фельдшерському, акушерському, сестринському та сестер дитячих закладів.
У 1940-1941 роках фельдшерсько-акушерська школа вже мала три навчальні корпуси, бібліотеку, гуртожиток.
Війна порушила мирне життя Полтави. Фашисти все знищували на своєму шляху, горів будинок фельдшерсько-акушерської школи, навчальна база, книжковой фонд бібліотеки.
|
 |
23.09.1943 року Полтава святкувала своє визволення. Почуття патріотизму піднімало полтавчан на трудові подвиги. Навчальні заклади відновлювали свою діяльність. Викладачі та учні Полтавської фельдшерсько-акушерської школи відбудовували навчальні приміщення. Базою практичної підготовки учнів стали всі лікувально-профілактичні заклади області. Керував школою в той час Улько В. М. |
З 1953 до 1957 року директором Полтавського медичного училища працював Меллін М. І. Під його керівництвом педагогічний колектив направляв свої зусилля на покращання методичної та навчально-виховної роботи: поповнювалися наочним приладдям навчальні кабінети, створювалися кабінети з клінічних дисциплін, у яких студенти набували знань, умінь та практичних навичок.
З 1958 до 1968 року училище очолювала Сільченко Л. А.
|
З 1959 року навчальний заклад працює за новим навчальним планом, що значно збільшує об’єм практичних занять, вводяться навчальна і навчально-виробнича практики.
Базою практичної підготовки студентів стають лікувально-профілактичні заклади міста і 16 лікарень Полтавської області, де випускники училища проходять виробничу практику за фахом.
Тільки з 1952 до 1959 року училище підготувало для лікувальних закладів 2430 кваліфікованих спеціалістів, серед яких: медичні сестри, фельдшери, акушерки, санітарні фельдшери і зубні техніки. Багато з них пізніше одержали вищу освіту.
З 1960 до 1962 р. функціонує вечірнє відділення під керівництвом завідуючого Денисенко Ю.К. |
 |
У 1970 році училищу передають навчальний корпус по вул. Гоголя, 6 та приміщення з навчальними кімнатами і лабораторіями по вул. Сковороди. Майже вдвічі поповнився педагогічний склад закладу, який з 1968 до 1976 року очолював відмінник охорони здоров’я Упоров О.В.
У 1971 році училище святкувало своє 100-річчя. За досягнуті успіхи в підготовці висококваліфікованих кадрів Президія Верховної Ради УРСР нагородила Полтавське медичне училище грамотою.
|
 |
З 1976 до 1995 року училище очолює лікар-хірург Борківець І.Ф. Який згуртував колектив, спрямувавши його роботу відповідно до вимог часу, реформи освіти, педагогіки співробітництва, співпраці.
У 1978 році училищу передають трьохповерховий корпус по вул. Комсомольська, 51-а, у якому розмістилися навчальні кімнати, кабінети і лабораторії, бібліотека, актовий зал, буфет, адміністрація та навчально-допоміжний персонал. |
У 1981 році в зв’язку з недостатнім забезпеченням лікувальних закладів області кадрами молодших медичних спеціалістів згідно з наказом начальника відділу охорони здоров’я Полтавської обласної Ради народних депутатів наказ №127 від 02.04.1981 УОЗ Полтавської обласної ради народних депутатів на базі Полтавського медичного училища було вдруге відкрито вечірнє відділення. |
 |
 |
На виконання наказу МОЗ УРСР від 02.11.1990 року наказом начальника управління охорони здоров’я виконавчого комітету Полтавської обласної Ради народних депутатів від 22.11.1990 року № 287 у зв’язку з розширенням сітки середніх медичних закладів УРСР та з метою поліпшення їх навчально-методичної роботи, а також враховуючи наявність кваліфікованого викладацького складу і позитивний досвід підготовки медичних кадрів, Полтавське медичне училище затверджене як базове. За Полтавським базовим медичним училищем цим же наказом закріплені медичні училища Полтавської області: Кременчуцьке, Лохвицьке, Лубенське. Відтоді базовий заклад координує роботу.
З 4.04.1995 р. по 7.03.2017 р. навчальний заклад очолював Мастеров Ю.І., під керівництвом якого училище в 2003 році отримує статус – Комунальний вищий навчальний заклад І рівня акредитації “Полтавський базовий медичний коледж”.
13.01.2005 р. в закладі починає функціонувати відділення підвищення кваліфікації з метою подальшого удосконалення кваліфікації та спеціалізації середніх медичних працівників, а також підвищення професійного та методичного рівня навчального процесу у відповідності до сучасних вимог. Коледж безперервно проводить навчальний процес для підвищення кваліфікації молодших спеціалістів з медичною освітою. Термін навчання залежить від виду навчання (тематичне удосконалення чи спеціалізація). Після завершення навчання – слухачі отримують посвідчення та свідоцтва державного зразка.
З 12.10.2017 р. відповідно до рішення Полтавської обласної ради директором коледжу було призначено кандидата медичних наук, лікаря-невролога, викладача-методиста вищої категорії Синенко Олену Анатоліївну.
Відповідно до реформи освіти 08.10.2020 р. заклад отримує статус – Полтавського базового медичного фахового коледжу.
У червні 2022 року відкрито відділення професійно-технічної освіти з підготовки 5132 «Екстрений медичний технік». 28.09.2022 р. в коледжі відбувся перший випуск на базі професійно-технічної освіти за професією «Екстрений медичний технік». Програма навчання розрахована на 3 місяці, за які слухачі проходять теоретичний курс та виробниче навчання на базі коледжу та виробничу практику у своїх філіях ЕМД. Підготовка Екстрених медичних техніків – це нова сторінка в діяльності закладу освіти, оскільки ці фахівці відіграють ключову роль у наданні невідкладної допомоги постраждалим, рятуючи життя у критичних ситуаціях.
|
|
 |
У сучасному закладі 28 обладнаних у відповідності до вимог навчального процесу кабінетів і лабораторій, читальний зал і бібліотека, фонд якої – 41605 екземплярів (навчальна, наукова, політична та художня література), актовий зал на 100 місць, 2 комп’ютерних класи, тренінговий центр, ліцензований медичний кабінет, тренажерні зали, кабінет для лікувальної фізичної культури, кабінет для учасників студентського самоврядування. Будівля коледжу обладнана пандусами для забезпечення безбар’єрного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями, сучасною системою пожежної сигналізації для виявлення та попередження надзвичайних ситуацій, а також тривожною кнопкою, яка дозволяє оперативно викликати екстрені служби у разі необхідності. Для безпеки всіх учасників освітнього процесу в закладі облаштовано найпростіше укриття, яке відповідає основним вимогам захисту та є доступним для використання під час надзвичайних ситуацій.
Навчально-виховний процес забезпечує 61 викладач: 37 – вищої категорії, 3 – першої категорії, 3 – другої категорії, 2 – відмінники освіти, 1 – відмінник охорони здоров’я, 1 – старший викладач, 5 – викладачів-методистів, 10– спеціалістів, 4– сумісників, 4- погодинників
У навчальний процес впроваджені сучасні педагогічні технології: розвитку критичного мислення та індивідуалізації навчання, диференційованого навчання, інформаційні та мультимедійні технології, педагогіка співробітництва, заняття з елементами ділової гри, дискусій тощо. Практикується використання занять лекційно-семінарським методом, семінарів-диспутів, семінарів-розгорнута бесіда, семінарів-практикумів, уроків-дискусій, вікторин, рольових ігор, розв’язання кросвордів. |
Викладачі коледжу беруть активну участь у проведенні предметних декадників, оглядах-конкурсах методичних матеріалів, підготовлених протягом навчального року.
Практичне навчання здобувачів освіти є обов’язковим компонентом освітньо-професійної програми для здобуття кваліфікаційного рівня і набуття студентом професійних навичок та вмінь. Проведення навчальних, виробничих та переддипломних практик у коледжі є невід’ємною складовою підготовки фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем «молодший спеціаліст»/освітньо-професійним ступенем «фаховий молодший бакалавр» за освітньо-професійними програмами «Лікувальна справа», «Сестринська справа». Навчальну, виробничу і переддипломну практику здобувачі освіти коледжу проходять на базах 30 лікувально-профілактичних закладів м. Полтави та області. При деяких лікарнях – онкологічному диспансері, обласній клінічній лікарні, міській дитячій лікарні – організовані навчальні комплекси, що мають кабінети доклінічної практики, аудиторії, санітарно-гігієнічні та лаборантські кімнати. Комплекси забезпечені аудіо-, відео-, комп’ютерною технікою, предметами догляду за хворими, фантомами, муляжами, комплексами методичного забезпечення теоретичних та практичних занять. У коледжі розроблені досконалі алгоритми з техніки виконання різних процедур і маніпуляцій, підготовлені спеціальні набори муляжів, інструментів, приладів догляду за хворими.
Помітна позитивна динаміка і в зміцненні матеріально-технічної бази коледжу. Триває реконструкція, переобладнання та модернізація кабінетів і лабораторій. Значно розширилася мережа навчальних кімнат на клінічних базах. Кабінети поповнюються потрібними для виробничого процесу приладами, закуповується комп’ютерна техніка.
Фізичну культуру, фізичне виховання колектив коледжу розглядає як частину загальної культури людини, адже за своєю соціальною роллю фізична культура завжди була і є одним із найважливіших і обов’язкових засобів виховання людини. Крім обов’язкових занять фізичною культурою, у коледжі щорічно організовуються спортивні свята, проводяться Дні здоров’я, спортивні змагання з багатьох видів спорту. Здоров’язберігаюча компетенція має важливе значення для медичного коледжу. Заклад доєднується до проведення заходів Всеукраїнської програми «Пліч-о-пліч».
|
 |
 |
Формування бібліотечного фонду проводиться відповідно до профілю закладу освіти, перевага у комплектуванні бібліотеки надається: підручникам, навчальним посібникам з медичних знань.
Масова робота бібліотеки коледжу включає різні форми та методи роботи разом з керівниками груп та викладачами коледжу. А саме нові форми пропаганди літератури: засідання дискусійних клубів, брейн-рингів, ділових ігор, тощо. Незмінними формами популяризації літератури залишаються віртуальні книжкові виставки, віртуальні перегляди літератури, бібліографічні та інформаційні огляди нових надходжень, бібліографічні списки та довідки для викладачів та здобувачів освіти, до днів спеціаліста та на засіданнях циклових комісій. Масова робота бібліотеки коледжу спрямована на виховання у здобувачів освіти любові до обраної професії, формуванню гармонійно – розвинутої особистості майбутнього медичного працівника, патріотичного ставлення до рідного краю, держави в цілому, вихованні національної свідомості, українського менталітету, на розвиток професійних рис і навичок.
|
 |
 |
Вихованню у здобувачів освіти гуманізму та милосердя сприяла робота волонтерського загону «Турбота», який діє з 2001 року. Діяльність загону спрямована на об’єднання і координацію зусиль у справах розвитку волонтерського руху, задоволення і захист своїх законних соціальних, творчих, вікових, духовно-культурних, інтелектуальних та інших загальних інтересів, гармонійний і самобутній розвиток волонтерів, їхню продуктивну самореалізацію і прогресивне соціальне становлення в сучасних соціально-історичних, соціокультурних і природно-екологічних умовах.
Національно-патріотичне виховання супроводжує весь навчально-виховний процес Полтавського базового медичного фахового коледжу, органічно поєднуючи громадянське, моральне, родинно-сімейне, естетичне, правове, екологічне, фізичне, трудове, базується на національній історії, знанні та дотриманні прав людини, виконанні конституційних і громадянських обов’язків, відповідальності за власне майбутнє та долю країни; охоплює всіх учасників навчально-виховного процесу, сприяє формуванню у здобувачів освіти патріотизму, національних та загальнолюдських духовних цінностей, особистісних якостей, що притаманні громадянину України.
Полтавський базовий медичний фаховий коледж впевнено рухається вперед, поєднуючи глибокі освітні традиції з інноваційними підходами до навчання. Завдяки сучасній матеріально-технічній базі, високому рівню практичної підготовки та всебічному розвитку здобувачів освіти, коледж формує справжніх професіоналів, готових долати виклики сучасної медицини. Це не просто заклад освіти, а спільнота однодумців, де цінують знання, професійність і людяність! |
|
 |